onsdag den 7. november 2012

Første UFO overvundet! :-)

Yes!

Det var virkelig en god følelse at få den her lavet!

Dette design har ligget i hi i et stykke tid. Mest fordi jeg ikke kunne finde de perler jeg skulle bruge for at arbejde videre på designet. Men de er fundet og købt, og nu også brugt. Resultatet ses på billedet her til højre.









En klar forbedring fra det tidligere forsøg som så således ud:



Løsningen her var at skifte de lysebrune (terra cotta farvede) 11/0 perler ud med 15/0 perler i stedet. (15/0 er mindre og passer derfor bedre ind imellem de andre perler uden at få mønsteret til at bølge).












 



Det er mit eget design (dog inspireret af Tsummerlee), og er syet med en blanding af brick stitch (murstens-sting) og herringbone stitch (sildebens sting).
Jeg har brugt Tohos i str 11/0 og 15/0 og K.O. tråd.
Ringen i midten er 20mm i diameter, og jeg har (som altid) brugt en John James perlenål str 12.
Det er med nåle som med perler at jo højere nummer, jo mindre perle / nål. I dette design er det særligt vigtigt at nålen er tynd, da den skal adskillige gange igennem de små 15/0 perler. Det er af samme grund en god ide specifikt at bruge Toho perler til dette design, da hullerne i Toho perler er større i forhold til perlens størrelse, end i perler af andre mærker.

Så langt så godt! Nu ved jeg at det virker, så mangler jeg kun at lave en makker til den ;-)
Jeg har en større bunke med øreringe der mangler makkere... Det er et stort punkt på UFO-listen, men de halvfærdige designs rykker mere i mig lige nu, så der starter jeg. "makker-produktion" bliver et kapitel helt for sig selv ;-)





Ingen kommentarer:

Send en kommentar