tirsdag den 10. juli 2012

Så går det løs :-)

Halløj allesammen, og velkommen til!


Nu går det løs! Her er første blog-indlæg, og på torsdag vil det vise sig om der er håb for at jeg kan starte min webshop med det samme, eller om det må vente lidt endnu.

Min dejlige nabo (som arbejder med design) har hjulpet mig med at lave det fine design på min blog side her (foroven), og jeg kan slet ikke vente til det skal laves til visitkort og webshop også!

Nå...måske er jeg lidt hurtig nu, der er jo stadig ikke noget der er helt sikkert endnu. Det er bare så dejligt at være fyldt med inspiration og håb og ønsker for fremtiden. Det er en god følelse!

 Og lad os så komme i gang med perlerierne :-)


Printemps øreringe á la Anne. 

Mønsteret til disse kommer fra www.bead-patterns.com, som har en række gratis mønstre man bare kan downloade. Navnet på disse øreringe er "Printemps".

Jeg har lavet dette mønster i en del forskellige farver. Her er så den nyeste farvekombination. Og faktisk har jeg leget med perletyperne også og brugt Bicones i stedet for facetslebne runde perler som de fremtrædende perler samt brugt 3mm facetslebne runde perler som sekundære perler, i stedet for 4mm bicones som mønsteret lyder på. 

En af grundende til at jeg gerne vil lave denne blog er, at der ikke findes ret meget materiale om denne form for perlesyning på dansk, og jeg vil gerne være med til at gøre teknikkerne tilgængelige for folk som ikke forstår engelsk godt nok til at benytte sig af de mønstre og tutorials som ligger på nettet. Der er dog nogle ting omkring copyright og almindelig pæn opførsel der gør, at før jeg lægger oversatte versioner af deres ting ud på bloggen her, skal jeg lige have fat i dem der har lavet det originale materiale, og høre om det er ok.
Det arbejder jeg på, og skal nok update om hvordan det går :-)

I mellemtiden står jeg gerne til rådighed som oversætter af mønstre i måtte ønske oversat, som I selv har fundet / købt.

Slut på første indlæg som er lidt rodet, men som nu i det mindste er sendt af sted! :-)

Ha det dejligt! 
~Anne.

1 kommentar: