onsdag den 8. august 2012

PerleVenner

Jeg har fået en ny PerleVen :-)

Hun hedder Aya og er 10 år gammel og bor i huset ved siden af mit.
Hun og hendes lillesøster leger tit med min søn Tristan, og alle tre unger løber ind og ud af begge huse som de lyster, det er skønt. :-)

Og nu har jeg så opdaget at Aya og jeg har perler som fælles interesse. Egentlig har jeg vidst det i et stykke tid, men nu er jeg begyndt at lære hende lidt teknikker og det er så hyggeligt som det kan være.

Hendes første armbånd er lavet i nogle perler som hun helt forelskede sig i, da jeg havde købt dem. Hun hygger sig tit med at beundre de mange fine farver, og disse perler havde jeg lagt frem fordi jeg havde en ide til et armbånd med dem. Teknikken er forholdsvis enkel det meste af vejen, og jeg endte med at spørge hende om hun ville lære det.
DET ville hun gerne! :-)

og knips-trylle-vupti, i dag blev det færdigt, og her er det:

Vi har brugt 6mm facetterede runde tjekkiske perler (de her er købt hos Lina og Gustav Pelece her: www.etsy.com/shop/Pelece)

4mm faux-perle perler (fra Sharon her: www.etsy.com/shop/Aprishasparkles)

og 15/0 matte sorte Toho's

Tråden er Fireline.


Mens hun var i gang med armbåndet kom hun en dag over sammen med sin veninde, for lige at vise det spændende nye frem. Veninden er tilsyneladende også meget glad for perler, og jeg overvejer nu, om der vil være grobund for en lille "perle-skole" for interesserede piger (og drenge) i den alder, på et tidspunkt :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar